Salon du Chocolat 2011: Čokoláda všude, kam se podíváš

cokolada

Praha, 20. prosince 2011       Letošní Salon du Chocolat, největší světový veletrh věnovaný čokoládě, byl opět rekordní. Nejen počtem vystavovatelů a návštěvníků, ale i počtem exponátů vyrobených z kakaových bobů. No schválně, viděli jste již někdy na vlastní oči 300 druhů pralinek, desítky čokoládových soch, metrákovou čokoládovou pyramidu nebo čokoládovou módní přehlídku?

Salon du Chocolat, který se koná každoročně ke konci roku na pařížském výstavišti Porte de Versailles, je otevřen jak profesionálům, tak široké veřejnosti. Za mírné vstupné 12,5 Euro na den zde můžete například sledovat soutěž nejlepších světových cukrářů, ale hlavně všemi smysly vnímat bez přehánění tisíce čokoládových artefaktů.

„Jen hlavních vystavovatelů bylo letos 177,“ říká návštěvník veletrhu Martin Richter, projektový manažer společnosti Čokoláda.cz (http://www.cokolada.cz).  „Vezmete-li v úvahu, že téměř každý stánek nabízí zdarma degustaci něčeho čokoládového, musíte si dát pozor, abyste si čokoládu nezprotivili do konce života.  Základ je vybírat si to nejkvalitnější, a to jak z programu, tak z menu,“ prozrazuje Richter.

Jeden z programových vrcholů veletrhu přinesla soutěž World Chocolate Masters, která každý rok udílí ceny Award du Chocolat v kategoriích bonboniéra, náplň a tabulková čokoláda. „Letošním hitem byly čokoládové pralinky, soutěžící jich před zraky diváků vyrobily více než 300 druhů,“ prozrazuje Richter a dodává: „Velmi zajímavá byla i výstava desítek čokoládových soch, některé byly až dva metry vysoké.“

Nejvíce pozornosti však již tradičně přitahuje módní přehlídka šatů z čokolády. Podvečer každého výstavního dne zpestří defilé kolekcí vyrobených z těch nejlepších světových produktů. Zájem o přehlídku je takový, že místa k sezení je nutné obsadit dlouho dopředu a  focení akce je tak nesmírně náročné i pro registrované fotografy.

A dá se vůbec obléci do čokolády? Podle Richtera to jde, nicméně předvedení kolekce je velmi náročné jak pro návrháře a podpůrný personál, tak pro samotné modely a modelky. „Některé modely jsou velmi složité, jiné velmi objemné či dokonce velmi hmotné. Viděli jsme doplňky ve formě čokoládových labutí či pralinkových klobouků nebo sukni vyrobenou  pouze z tenkých čokoplátků. Není proto divu, že některé kreace nevydrží a při přehlídce se lámou či doslova tají před očima,“ prozrazuje Richter.

Co se týče nejlepších degustačních položek na menu, u publika bodovaly zejména francouzské značky, které ve světě čokobyznysu sbírají jednu cenu za druhou, jako například Bonnat, Michel Cluizel nebo Francois Pralus, který překvapil například více než 100 kg vážící pyramidou postavenou z jednoho ze svých nejlepších výrobků s názvem La Pyramide Tropiques. Nutno dodat, že některé světové značky chyběly, a to především ty nefrancouzské, jako například britská Rococo či italská Amedei. V oboru vládne silná konkurence a nefrancouzské značky preferují zviditelnění na konkurenčních akcích, jako je například Academy of Chocolate.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>